Prawidłowe odżywianie w czasie ciąży

Prawidłowe odżywianie w czasie ciąży

Pragniesz, aby Twoje dziecko było zdrowe – szanse na to są dość duże. Sama możesz tego dopilnować, a Twoje dziecko urodzi się nie tylko zdrowe, ale wręcz bardzo zdrowe, biorąc pod uwagę każdy kęs, który zjadasz.

Badania przeprowadzone w Harwardzkiej Szkole Zdrowia Publicznego wykazały, że stan zdrowia dziecka związany jest bardzo ściśle z dietą jaką stosowała matką w czasie ciąży. Aż 95% kobiet stosujących prawidłową dietę urodziła zdrowe dziecko, a w przypadku kobiet nie stosujących prawidłowej diety zaledwie 8%,a aż 65% z nich urodziło dziecko przedwcześnie.

Inne badania wykazały, iż dieta ciężarnych ma znaczenie na rozwój narządów u dziecka. I tak brak kwasu foliowego może spowodować wady kręgosłupa, brak cynku powoduje poród przedwczesny, a brak białka i kalorii w ostatnim trymestrze ciąży może zakłócić prawidłowy rozwój mózgu.

Prawidłowa dieta ciężarnej powinna posiadać odpowiednią wartość energetyczną oraz zawierać niezbędne składniki odżywcze w prawidłowych ilościach i proporcjach.

Z drugiej strony należy pamiętać, że nadmierna ilość przyjmowanych pokarmów przez kobiety ciężarne i karmiące piersią także jest szkodliwa. Jak wykazały amerykańskie badania naukowe, otyłość u matki w okresie ciąży zwiększa ryzyko wystąpienia otyłości u jej dziecka .

Przyjmuje się, że prawidłowy przyrost masy ciała kobiety w okresie ciąży nie powinien przekraczać wartości 12-14 kg.

Tak więc pamiętaj, masz tylko 9 miesięcy na posiłki i przekąski, aby dać szansę na jak najlepszy start w życiu tej małej istotce rozwijającej się w Tobie!